فهرست

شیوه نامه نحوه ارائه درخواست تجدید نظر دانشجویان به نمرات آزمون ها

زمان اعلام نمره نهایی هر درس
 مطابق آیین نامه آموزشی مدرس هر درس موظف است نمره پایان نیمسال دانشجویان را ظرف مدت 10 روز از تاریخ برگزاری امتحان در سامانه مدیریت آموزشی "هم آوا" ثبت نماید.

دانشجویان  3 روز (72 ساعت) فرصت دارند تا "درخواست تجدید نظر " خود را از طریق سامانه مذکور و یا بصورت کتبی به اطلاع مدرس مربوطه برسانند تا پس از بررسی استاد و  در صورت تایید درخواست، نتیجه تجدید نظر را در بازه زمانی مشخص شده در تقویم دانشگاهی در سامانه درج نماید.

با توجه به کوتاه بودن بازه زمانی بین اتمام نیمسال اول و شروع نیمسال دوم در هر سال تحصیلی و لزوم قطعی شدن معدل نیمسال هر دانشجو قبل از شروع نیمسال بعدی (محدودیت اخذ واحد در مشروطی، برگزاری کمیسیون، اخذ 24 واحد در صورت اخذ معدل بالای 17و ..)، مهلت ثبت نمره و نهایی نمودن نمرات امتحانات پایان نیمسال اول در هر سال تحصیلی توسط شورای آموزشی دانشگاه در تقویم دانشگاهی لحاظ گشته و جهت اجرا به دانشکده ها ابلاغ می‌گردد.

با توجه به اینکه نام کاربری و رمز ورود اساتید در سامانه هم آوا شخصی و محرمانه می باشد، مسئولیت ثبت نمره با استاد درس بوده و اشتباه در ثبت نمرات به عهده ایشان خواهد بود.

مراحل ثبت در خواست تجدید نظر توسط دانشجو
دانشجویی که تقاضای تجدیدنظر به نمره داشته باشد، می‌تواند ظرف مدت 3 روز (72 ساعت) از تاریخ اعلام نمره، تقاضای تجدید نظر را (از طریق سامانه‌ مدیریت آموزشی هم آوا و یا به صورت کتبی) ثبت کند.

پس از گذشت 72 ساعت از ثبت اولیه، نمرات ثبت نهایی شده و امکان تغییر در نمرات وجود نخواهد داشت.

درخواست ها توسط استاد مربوطه بررسی و در صورت تایید در بازه زمانی مشخص شده در تقویم دانشگاهی در سامانه هم آوا ثبت می گردد.

مدرس مربوطه پس از درج نمرات و انجام تغییرات لازم در صورت تایید تجدید نظر، نمرات را "ثبت نهایی" نموده و از لیست نهایی پرینت تهیه می کند و تاییدیه نمرات را امضاء می نماید. لیست مذکور پس از امضاء استاد درس و آموزش دانشکده به منظور بایگانی به اداره کل آموزش ارسال می‌شود. نمره ثبت‌شده پس از ارسال به آموزش کل غیرقابل تغییر است.

نکته: در صورتی که بیش از 50 درصد دانشجویان به نمره درسی معترض باشند، موضوع از طریق معاون آموزشی دانشکده در کمیته آزمون های آن دانشکده مطرح و به معاونت آموزشی دانشگاه ارجاع می گردد. مراتب جهت بررسی دقیق به مرکز به EDC  دانشگاه ارسال و نتیجه بررسی آن مرکز جهت تصمیم گیری نهایی در جلسه شورای آموزشی دانشگاه مطرح خواهد شد.